Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 28 augusti 2009

Fredag igen!

Tänk vad veckorna ränner iväg....
I går var jag och mamma o Emil till Sundborn och gick runt och kikade vid Carl Larsson gården. Det är så underbar miljö där. När vi tittat oss mätta var det dax att stoppa nåt i magen oxå. Det blev lunchbuffé där i Sunborn. Guuuud såååå gott!!!! Proppmätta åkte vi över Falun o Sandviken hemöver. Stannade på Jysk i Sandviken och tittade efter dynor. Hittade såna jag gillade, men då var det bara 5 kvar... vi har 6 stolar.
Men sen fick jag syn på en trave dynor högst upp på lagerhyllan..... -Jag är höjdrädd! Men jag skickade upp mamma för att hämta ner en:) Det var jättefina dynor i grönrandigt. Dom hade kostat över 350 kr st, var nedsatta till halva priset 175:- också var det halva reapriset!!!
Såååå nöjd med min shopping!!! 6 dynor för 450 kr. Då äälskar jag att handla:)
Ja, helsluta kom vi hem. Jag blir så himla trött när jag gör något. Men vi tog lite kaffe och resterna av blåbärspajen när vi kom hem. Sen lade jag mig och vilade en timme innan det var dax för träning på brukshundsklubben.
Jag hämtade upp Erica S o Kichita på vägen dit. Det är alltid så roligt att ha dom med som träningskompisar!
Tyvärr har Carro nån smärre hjärnsmälta... för rutan är helt puts väck i hennes register... Den har varit det sista tävlingarna och igår satte jag igång med mer träning på den. Hur kan nåt som har varit kanon bara försvinna...... Är det det som ska vara tjusningen med att träna hundar, hm..
Tja, jag testade lite olika sätt, men det var bara att backa tillbaka till att stå tre meter framför rutan och gå ut och låtsas lägga bollen i rutan och gå tillbaka och skicka. DÅ ramlade poletten ner igång. Så nu nöter vi så ett tag.
Sally går omkring som den prinsessa hon är:) Hon vill ha extra gott i frukosten, sova lite mer och gå kortare promenader. Men när det är dax för skogsprommis så far hon fram som vanligt:) Hon är trind som en säl och får massage på magen i vår säng varje kväll:) Hon har alltid legat nere i fotändan på min säng, men numer är hon mellan oss med huvudet nästan på min kudde... Bortskämd?!!?
Ha en underbar dag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar