Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 17 augusti 2009

Hamster?!?

Hm, Sally har gått en rond med en geting... det blev 1-0 till getingen och Sally ser mer ut som en hamster.... Hon hatar getingar o humlor och hugger efter dom som en kobra:) Men idag var det någon som inte uppskattade hennes tilltag, eller var snabbare... Hon är pigg ialla fall, ett tag blev jag rädd eftersom dom kan ju svälla igen i luftvägarna. Men svullnaden sitter "bara" i läppen. Min lilla toka.
Maja o kycklingarna mår jättebra i kaninburen. Tänk att man kan sitta som ett fån och titta huuur länge som helst... Dom pickar, kaklar, piper och donar. Hur söööta som helst!
Idag var svärfar hit och hjälpte Mattias spika upp innertaket i pullhuset. Nu är det bara att rolla väggarna vita, sen ska pinnar o reden in. Sen är det klart! Det blir jättefint och härligt. Vill gärna ha det klart tills blommekycklingarna kläcks. Tänkte ha dom där inne och ha värmelampan över.
I morgon kommer Ewa förbi. Ska bli jätteroligt att få träffas! Hon hämtar Lea och hoppas hon har tid för en fika o lite prat oxå. Vi har alltid så mycket att prata om:) Hon är ju inne på samma djurslag som en annan, får, höns, kaniner, hästar mm. mm också har hon ju också en härlig röd o vit med tan -aussietik!
I morgon är det skolstart för grabbarna. Vart tog det här sommarlovet vägen??? Ua, vad tiden ramlar i väg.... Men det blir skönt med lite rutiner o Emil behöver mer stimulans än att bara vara hemma. Det blir skönt för mig också när man får lite tid för sig själv så jag kan vila. Jag har varit så oerhört trött nu senaste veckorna. Men det bli kanske bättre när jag får cortison inj. i axeln. Värken tär på en.
Nix, nu tror jag att jag ska pysa upp till brukshunsklubben och träna igenom Carro. Vi tävlar ju igen på torsdag och jag vill sååå gärna ha sista första priset då.
Lägger in en bild på min vackra "Tierps pella" -håll till godo:)
Ha det gott! Kram Erica

1 kommentar:

  1. Du får visa lite bilder på bygget det är alltid kul att se ;D
    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera