Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 22 augusti 2009

Ny dag, nya möjligheter!

Tjenix!
Efter några riktigt motiga dagar pga min reumatism är jag "back in buisness"! Man får helt enkelt bryta ihop och komma igen. Det är jobbigt de dagar värken tär, men dom får man lämna bakom sig och ta vara på de bra dagarna.
Tyvärr gick det inget vidare på tävlingen i torsdags. Jag kände mer att det var en vinst över min sjukdom genom att jag orkade genomföra tävlingen. Tror det blev 124 p. Men nu siktar vi på lägre spår i september!
Sally ser mer ut som ett hängbuks svin... hon pustar och stånkar och sover mer än vanligt. Hon ser ialla fall välmående, om än väldigt gravid ut:) Jag hoppas, hoppas att det blir en släthårig vältecknad tikvalp!!! Jag har nämligen kontakt med en underbar människa i norra sverige som tingat en tikvalp och det vore såå roligt att få henne som valpköpare. Vissa människor fastnar man för fast man inte träffat dom på riktigt.
Missans ena kattunge flyttade idag till sin nya familj. Hon får ett underbart hem inte så långt härifrån i Gammelfäbodarna.
En till hane är tingad och flyttar om drygt en vecka, även han till ett toppenhem, nästan granngårds. Känns väldigt bra att jag har sån tur med mina djurbäääbisars nya hem!
Ikväll ska vi festa!!! Mamma är ju här så jag har tagit upp kalvfilén vi har kvar från Stina, vår kalv. Till det har vi varit ut och plockat kantareller här i skogen och lök på mitt land, det ska smörstekas. Sen köpte Mattias en rotfruktsgratäng. Mums!!!
Ha en riktigt mysig lördagkväll alla! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar