Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 12 juni 2012

Tisdag...

Go kväll!

Nu har mamma åkt hem igen o jösses vad tre veckor gick fort! :(
Man fattar inte riktigt att de gått redan.... Men nu dröjer det nog tills sista oktober innan vi ses igen för då åker vi dit.
Saknar dig mamma! Men vi har haft mysiga dagar o vi var upp till Mobackes en dag o åt go lunch o myste runt där.
Flera kvällar har vi ätit kex o druckit vin o pratat. Ja, visst önskar jag att jag haft mer ork o tid o hunnit göra mer tillsammans med mamma, men jag har njutit av att bara ha henne här hemma hos oss.

Efter jobbet idag fick valparna komma ut på en följaövning i skogen. Åh, vad söööta dom är när dom tultar på över stock o sten:)
Dom var duktiga att hänga på mig o när jag stannade utforskade dom allt nytt. Gobitarna!!!





Ikväll var det skolavslutning. Jag hämtade grabbarna vid skolan för jag skulle ner till Ockelbo o klippa mig när dom slutade. Dom fick pengar o gå in på Trillinn o fika medan jag klippte mig. Sen gick vi över till kiosken o köpte mjukglass som vi åt i solen. Myys!
Grabbarna hade dansuppvisning med sina klasser på avslutningen o båda var så duktiga! Stolt mamma satt o tittade!
Efter avslutningen bjöds det på fika så då satt jag med farmor o farfar som kommit senare o drack kaffe innan hemfärd.
Sally bor hos svärföräldrarna ett tag nu. Så skönt att hon fick komma dit igår för nu ska hon inte dia valparna o när hon blir full i juvret så gick hon o ställde sig utanför valphagen o gnällde o valparna skrek såklart o ville tutta. Nu får hon sina ordentligt o få mysa i lugn o ro där. Det är hon värd våran goa lilla tjej!

Gick en skogsprommis ner till gula huset som vanligt ikväll. Sen fick hästarna komma in för natten. Jag kan inte ha dom ute när det är såna mängder med knott o mygg, jag tycker synd om dom då. Sen kan Isa få föl när som nu, så jag vill att hon ska kunna sova o vila inne i massor av halm i boxen. Hon är rejält ifylld i juvret så ..... spännande!

Nej, nu blir det en duch o sängen!
I morgon måste vi kanske åka ner till Stockholm o hämta en bil, så dagarna rullar på kan jag lova. Sen kommer Berras familj o hämtar honom o jag förstår att grabbarna är förväntansfulla nu!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar