Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 26 maj 2013

Mors dag!

God morgon!

Underbart väder idag o jag har avnjutit kaffet på altanen. Så härligt med fåglarnas kvitter o solen som skiner från klarblå himmel!

Idag blir det pyssel hemma. Inga måsten utan bara njuta av dagen.

Igår var det full rulle!
Upp strax efter kl.5. Lastade två pälskaniner o gav alla honor med ungar frukost.
Sen ner till jobbet o kollade o räknade våra lamm på betet. Alla var där, men en var halt.

Sen till smådjuren o släppte ut ankor o höns. Fyllde mat, rengjorde vattenbaljor o fyllde nytt. Plockade ägg hos vaktlarna o fyllde mat o vatten. Pust!
Sen upp till Gruvtorpet o räknade tackorna utan lamm som går där. Tja, så ser en morgon på mitt jobb ut en helg:)
Sen hämtade jag upp Inga-Lill o for till Bergby på kaninutställning.

Där satte jag mina två grabbar i deras burar o sen vidare in i köket med fikabröd jag hade bakat. Det var jag, Inga-Lill o Kerstin som skötte köket under dagen. Massor med folk!!!
Det var tydligen marknad i Bergby o många kom upp till vår utställning o tittade o fikade. Roligt men jobbigt! :)
Tur vi hade bakat massor, för det mesta gick faktiskt åt. Jag hade kanelbullar, chokladrutor o äppelkaka med och Inga-Lill hade bakat lika mycket och även fler lämnade in mjuka kakor till fikat.

Båda mina grabbar skötte sig o jag fick 93,5 p på Calle o Bosse fick hela 94 p!
Härliga Bosse som jag köpte på magkänsla o stam... Han 0-ade i Tierp, o var så rädd att han gnydde när jag lyfte ur honom ur buren. Men jag har tränat honom o kelat o myst så han skulle slappna av o inte spänna sig o vara så rädd. Igår när jag lyfte i honom i utställningsburen så nosade han nyfiket o var inte alls rädd. SÅ SKÖNT! Att han sen fick så fina poäng värmde otroligt!

Efter Bergby var klart åkte jag hem o fikade med Mattias innan han for o jobbade natt. Sen åkte jag o Emil ner till jobbet o kollade fåren igen, tackan fortfarande halt. Sen till smådjuren o tog in ankor o höns för natten.
Emil var till parken o kollade grejorna där, sen var vi till Kvarnen o köpte glass innan vi åkte hem igen.

Somnade trött o nöjd igår!

Ha en underbar dag o extra kram till mamma!
//Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar