Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 5 maj 2013

Söndag morgon!

Tjenixen!

Resterande i familjen sover fortfarande, bara jag o hundarna vakna! :)

Igår mot kvällen så hade jag inte sett Siri ute, fast de andra stod vid höhäcken o åt. Så jag sa till Mattias att jag (fast det regnade...) måste gå ut o kika till henne.

Se vad jag fann!




Duktiga Siri hade fått två supersöta tjejer!!!

Den med mkt vitt får heta Saga o den andra Sara. Helt underbara!!!

Så nu är vi klara med lamm för i år, 7 st och bara 2 bagglamm. Gestrikefårens lamm är så himla söta och otroligt sociala djur. Trevligt när de är lite olika i färger o teckning. Stinas går ju i brunt o Siris Saga är ju skäckad med ordentligt mkt vitt. Migas dotter Mimmi har också mkt vitt i huvudet o nån liten prick vitt på kroppen.

Idag blir det nog lite fix o pyssel inne för det är mulet nu. Ska bli fint mot em o det passar bra för då har Emil fotbollsmatch som vi ska åka o titta på.

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar