Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 17 december 2013

Egen lyxtid!

Idag hade jag bokat in mig på en glöggritt hos Slätterne Gårds Islandshästar. De har glöggritteru i december.
Kl.11 var jag nere i Högbo. Så himla länge sedan jag red, är nog tre år sedan!
Hade önskemål om en snäll, lätt töltad häst med egen motor.
Träffade Maria o Jamila vid stallet. 

Den här fina tjejen fick jag rida. Hon är Marias fd tävlingshäst!
Vi gjorde i ordning hästarna o satt upp.

En riktigt härlig tur runt Högbo!


Ner runt ridskolan o runt kvarnströmmen. När vi kom till en längre raksträcka på en grusväg sa Maria:-nu rider vi flygande pass!
Gulp!
Jag har aldrig ridit pass!? Hur gör jag???
Maria talade om hur jag skulle göra, fatta galopp o sen sitta i mot med sätet så skulle hon lägga sig i pass. OK, sa jag, jag provar!
Min härliga tjej var med på noterna o troligen satt jag till lite vid galoppfattningen, så då lade hon sig i pass direkt. Gör häftigt!
Passen var hur härlig som helst o när vi kom till slutet av sträckan o jag höll in henne så saktade hon av direkt. Vilken känsla!

           Glad o trött!:)

Efter vi skött om hästarna gick vi in o fikade. Såå mysigto Maria är verkligen supertrevlig! 

Nu är det en kopp te o sen blir det kväller.
Har nog duktigt med träningsverk i morgon i muskler jag glömt att de fanns;)

Ha det gott!
Kram Erica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar