Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 16 december 2013

Jösses!

Det var ju gööööör längesen jag skrev!!!!

Men det är rätt fullt upp med jobb o skötsel av mina egna djur när jag kommer hem. Sen ska man hinna handla o laga middag på två röda för sen ska Emil skjutsas för brottningsträning.... Suck!
Vi har det väldigt intensivt nu, men det är himla roligt också!
Njuuuter av att våra grabbar vill göra saker o det är ju vi som valt att bo så här, så då är det bara att skjutsa:)

Nu är jag ledig tills på fredag!!! Ska bli vääääldigt skönt efter några intensiva veckor!
I morgon ska jag ner till Högbo o Slätterne gård.
En egotripp:)
Har bokat en glöggritt på islandshäst! Ska bli riktigt myyyysigt!!!

Igår jobbade jag på Högbos Julmarknad hela dagen.
Började med att vakna med migrän:(
Man blir ju trött för mindre.... stoppade i mig migräntabletter o gick o lade mig igen. Sen skjutsade min underbara man mig o alla tovade stentomtar ner till Högbo så jag slapp köra.
Regnet strilade ner hela dagen. Fy vilket tråkigt väder!
Men vi hade rätt trevligt ändå, fast jag var halvmör hela dagen. Jackan blev genomvåt, så jag stack iväg upp till vårt omklädningsrum o bytte till jobbarjackan. När jag kom hem igår kväll var jag trött o frussen o orkade inte göra ett jota mer.
Hur försäljningen gick? Inte så bra alls.... Det var hyfsat med folk, men de flesta tittade bara kändes det som. Jag sålde ialla fall några tomtar o när det blev mörkt så sålde jag hälften av lyktorna. De lyser jättefint, men det ser man ju inte när det är ljust ute.... Så när det började skymma hällde! vi ur vattnet ur lyktorna o försökte få fart på värmeljusen o då lyste lyktorna så vackert.
Få se om jag är med nästa år, blir så ofantligt dålig efter en heldag ute så jag vet inte om det är värt det....

Idag ska jag pyssla med det jag orkar, men mest vila!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar