Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 28 december 2013

Snart slut på detta år!

Ja, jösses vad veckorna rinner iväg!

"nyss" for man o flängde o hade fullt upp med att hinna med allt inför julen o vips var den över. Lika dant varje år!

Julafton tillbringades hos svärföräldrarna "som vanligt". Helt underbart! "som vanligt"!
Massor av god mat o så himla fin dukning o allt är verkligen bara "juligt". Så mycket god julmat så man höll på att spricka. Kändes som man inte behövde äta på veckor när vi åkte hem, lika så är man vrålhungrig nästa dag:)
Tusen tack vår kära släkt för att vi har så fin jul med så mycket gott att äta o så trevligt ihop!

Sen pratade jag med min underbara vän o deras jul hade inte alls varit så roligt. Då uppskattar man ännu mer att vi alla har fått vara friska! Nu hoppas jag för deras skull att nästa år har massor av glädje istället för detta år som varit tungt. Man får se framåt!!!

Idag var jag in till Stall Islandica o red lektion för Sofia på min Isa. Underbara lilla häst!
Hon har ju aldrig varit ordentligt riden o mest gått på lösdrift hela sitt liv. Här har hon fått två föl o jag lämnade iväg henne till Sofia efter Sol blev avvand för in o tillridning. Sen lånade de henne i lektionsverksamheten den hösten.
Men när jag fick hem henne i november slog de till o blev massor av snö o isiga vägar, så då kunde jag inte fortsätta rida henne. Blev bara några korta turer i skogen innan vintern slog till.

Sen när våren kom var hon högdräktig så ja, hon är inte alls så mkt riden. Men nu har hon stått där sen i april. Tölten funkar i kort tempo o hon var riktigt trevlig o lyssnade bra på skänkel o fin i mun. Stel i höger sida o där har även jag svårt för jag har ju höft o axelprotes i höger, är inte alls lika stark i musklerna där. Men jag tyckte det kändes bra!
Hon passar mig fint min lilla häst. Så nu ska jag fortsätta rida en gång i veckan om vi får till det med lektioner eller nåt. Sen ska jag gå ridlektion för Maria Berg en gång i veckan i vår. Nu jäklar ska jag vara i form så jag kan fortsätta hålla igång Isa o mej när hon kommer hem.


När jag kommit hem blev det kaffe o en smörgås, sen tog jag hundarna o gick 3 km i rask takt. Skönt!

Stallet fixade jag innan jag gick in o sen var jag sopslut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar