Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 5 februari 2014

Kaloriräknar....

Hm, tja när man läser om andra som är så duktiga o kämpar på med sin vikt.... Mina egna xtra var det nu dags att bekänna och ta tag i!
Liksom, hur svårt ska det va???

Jo, började att få en app nerladdad i telefonen. Där lade jag in vikt nu, ålder, längd o vad jag vill väga. Plättlätt!
Sen är det bara att lägga in varje tugga man stoppar i sig o vips ser man hur många kalorier man har kvar. Jösses!
En, som jag trodde var bra frulle, en lingongrovamacka med Bregott o ost på. 305 kalorier!!! 
Ibland är man sugen o då äter jag två!!! 
Jag vill gå ner tre kilo. Har ätit 400 kalorier mindre än vad jag "får", då får man upp vid dagens slut: med detta kaloriintag har du gått ner tre kg om 5 veckor!?? 
Jag tycker man borde gå ner det på Max två! Svältkost!!!

Jaa en djupare insikt får man och det är väldigt mkt lättare att låta bli macka nr 2 "bara för att det är gott". Såå gott är det inte!
Min väninna som kämpar på med soppor vecka ut o vecka in. 
Du är min hjälte! HUR klarar du det? Beundrar dig otroligt!

Tja, får väl se hur länge jag orkar hålla koll, men man blir helt klart mer medveten om vad man stoppar i kakhålet!



I måndags longerade jag Sol, avslutade som vanligt med att rida. Hon är fantastiskt härlig att jobba med! Hon gick så fint så jag testade även att trava. Hon travade o saktade av o brydde sig inte alls att jag satt på. Annars kan de tycka det är lite obehagligt i traven när/om man skumpar till. Men inte min pärla heller.


Efter Sols träning gick jag o tokarna en skogsprommis:)

Blev en sväng idag också med hundarna, tre km. Man får äta mer om man promenerar!


Nix pix, nu ska jag sova skönhetssömn:)

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar