Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 30 januari 2014

Det är fantastiskt...

Vad mina djur ger mig mycket tillbaka!

Idag är jag ledig, jobbar fre, lör o sön. Det snöar o blåser o det känns i min kropp:(
Men jag klädde mig o gick ut o fixade stallet. Min nyköpta mössa på!


Jättefin med islandshästar på!
En kvinna från Sundborn som jag träffade på lammkursen förra veckan stickar o säljer såna.

När stallet var fixat o vatten påfyllt tog jag in Sol. Tänkte att jag sadlar o tränsar o longerar lite i alla fall. 
Men hon var lite trixig o skulle stanna där Sot o Sune stod o tittade vid staketet. Det går inte för sig, så då blev det extra många varv o sen samma sak i trav. Jag avslutar med att sitta upp o skritta henne lite. Men då skulle hon stanna o krångla på samma ställe då. Så det blev att rida fler varv än jag tänkt o jag kom på mig själv med ett leende på läpparna. 
Hästarna gör mig varm o glad i hela kroppen!


Bild när jag sitter på Sol idag.

När jag kom in kände jag hur trött o slut jag var. Men det är ändå en otroligt skön känsla i kroppen. Lite värkpiller, vila o en dusch, sen blev det en banankaka gjord till em fika.

Ha en fin dag!
Kram Erica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar