Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 9 februari 2014

Regntunga söndag....

En helgrå dag med mer eller mindre regn.... Inte en typisk februaridag direkt.

Dagens och gårdagens solsken blev istället ridturerna på min fina Sol! 



Jag har mest ridit i skritt på volten som Mattias var gullig att ploga till oss. I måndags red jag henne även i korta bitar med trav. Hon är så stadig o lugn! Inte något konstigt alls att trava med mig på ryggen.

Igår avslutade jag med att skritta o trava efter vägen ut till Oklagård. Hon bryr sig inte om det heller. Så då fortsatte jag skogsvägen ner mot åkern o vände. Vi skrittade o travade varvat. Åh min fina lilla tjej! 

Igår var jag så jäkla dålig i lederna så jag tog starka värktabletter för att orka ut.... Men efter en ridtur på Sol är jag alldeles varm inombords! Hon ger såå mycket "måbra feeling".

Idag travade vi rätt mkt ända ner till gula huset o vände o travade nästan hela vägen hem. Bara korta halvhalter o avsaktningar för att kolla så bromsen funkar:)

I morgon får hon vila, för då ska jag va borta hela dagen. Ska gå en kurs via jobbet i delegerad läkemedelsanvändning. Ska bli intressant o förhoppningsvis mkt lärorikt.

Igår kväll kom Mimmi hit. De ska på semester så hon ska bo här tre veckor. Mkt enklare denna gång, hon kände igen sig direkt o var hemmastadd med de andra direkt. Härligt!

Nu ska jag gå o ta in hästarna. De är nog dyngblöta, stackarna. Fåren fyllde jag på halm till så de har torrt o mysigt i vindskyddet. Ny rundbal med hö fick jag också hem idag.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar