Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 1 mars 2014

Ena dagen vår, nästa vinter....

Det är liksom aprilväder ute!

Men ingen is o nästan bara barmark = jag älskar det!

I veckan har jag jobbat mina fyra dagar o nån timme till, vi har haft sportlovsdagar med lite extra öppet in i parken till djuren. Lite jobbigt för min kropp för det har varit gråkallt o man står ute mest hela tiden. Men det ger oerhört mycket tillbaka! Att få se vad alla barn lyser upp när de klappar getterna o alpackorna! Underbart!
Många föräldrar kommer också o pratar o funderar om djuren, skötsel, ursprung mm.
Jaaa, jag har världens bästa jobb!

Har inte orkat rida när jag kommit hem på dagarna för jag har varit sopslut. Men igår fredag blev det en tur!
Lilla rödtottan bekände färg! Hon försökte sticka, bocka o resa sig! Men jag blir bara full i skratt för hon gör det så snällt o man sitter säkert på henne. Peppar peppar;)
Men det är inte alls som att hon försöker dänga av mig, utan det är bara små glädjebus.


Dimmigt o trist var det ute, men jag sitter på min egen Sol som lyser upp!



Jag hade ländtäcket på så vi syndes ordentligt. Red en bit efter grusväg.

Både jag o Sol var riktigt svettiga när vi kom hem! Idag blir det en tur efter jobbet. Jodå, jag jobbar lördag - tisdag också. Men sen hoppas jag att jag blir ledig några dagar!


I morse fick hon nya täcket på. Sitter perfekt! Det snöar ute.....
Det fanns ett stl 115 cm kvar på Granngården när jag var in. Kunde inte låta bli då:)
Skönt att slippa ha en dyngsur häst att rida på.

Nej, nu ska jag ta lite påtår innan jag ska ner till jobbet.

Ha en fin dag!
Kram Erica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar