Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 19 juni 2010

Lördag morgon:)

God morgon!
Har släppt ut hästarna o sitter nu med morgonkaffet o plickar på datorn.
Ska nog ta en skogstur med vovvsen bara grabbarna vaknar. Det regnade när jag gick upp, men tror det klarnar lite.
Allt går jättebra med "lilla" Bea! Hon är helt orädd o trygg i sig själv. Hon är ju en omlacering pga. att förra ägarna inte redde ut henne... men vi har inte märkt något alls här. Helt underbar är hon i sättet! Enda "problemet" är väl att det skulle vara husses hund... och hon följer mig som en skugga! ;-)
Hon har varit med till jobbet, till bruks och överallt där jag är är hon med. Hon älskar att åka bil o ligger helt tyst i bilen. Gillar barnen o finner sig i allt nyt här hemma. Men nu ska jag ta tag i att börja träna henne, vill att hon ska lära sig lite kontakt, inkallning, ligg o ligg stanna samt träna lite spår mm. Så det blir nog fullt upp!
Carro verkar ha löpt över... så det var nog rätt dag när vi träffade Mithras sist.. -Jäkligt synd att det inte blev nåt! Men nu lägger jag ner parningsplanerna i år o tränar för tävling istället. Får leta en annan hane tills i vår o då försöka hitta någon som har parat tidigare. Har ju hittat en, men hans matte fick jag avslag från... Han är använd så mycket tyckte hon. Sen är det en annan intressant jag varit i kontakt med, men där vill jag se vad han lämnar först. Han har tre kullar tätt, men ingen utvärdering på kullarna. Jag är väl för petig.....
Sen ska jag ner till Lena nån dag. Tänkte ta det i samband med nån annan sväng mot Sandviken. Beas uppfödare bor ju bortanför Årsunda, men jag ska vet.besikta henne på måndag först.... Lena har nämligen vaktlar som jag ska köpa till Siw. Siw fyllde ju år när vi åkte bort:)
Nix pix, nu är det dax för påtår!
Ha en underbar lördag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar