Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 15 juni 2010

Tisdag den 15:e

Emil o Frida i mars -10.
Tjenix!
Oj, vad dagarna ramlar iväg. Mycket att göra både inne o ute... har inte tid att sitta vid datorn.
I helgen sålde jag 4 st hönor. Det var Maja o Hilma o två av blondinerna som fick nytt hem som frigående hönor. Det var en som hade en köpeannons ute o ville ha nån till vuxen höna till sina brahma. Så jag kände att det lät bra o jag har ju 4 st unghönor o vill inte ha för många i hönshuset. Just nu känns det dock lite glest med 4 vuxna hönor... men till hösten blir det ju fler ägg. BlondinBella o hennes väninna fick dock ett nytt liv nu. De fyra blondinerna har ju bara varit inne o inte vågat sig utanför dörren till den gröna världen utanför... Men nu så följde de med Blomman o Blomstra ut på upptäcksfärd. Härligt att se dem ute o sprätta i gräset! Tror det är två nöjda blondiner som sätter sig på pinnen för natten efter dagarnas strapatser i hästhagen, på dyngdan och i mina land....:) Blomman o Tupp fick jag fösa iväg nyss, de var i mitt land med tagetes o nyutsatta luktärtor o hade vänt ALL jord igen... Tack för hjälpen men -Nej tack! Hoppas att luktärtorna överlever. Det var såklart mina nyinköpta "Milk and strawberries"....... grr!
Igår var det jobbdax. Såå roligt! Blev rätt många timmar för det var många högar att reda ut:) Men idag blev det inte att jobba något, hade tid på rema i morse o var sen på röntgen. Men nu slipper jag sjukhuset ett tag hoppas jag....
Ska sätta ut annons på Frida oxå... Fy vad svårt! Jag har gruvat mig läänge nu. Men jag orkar inte ha så många hästar så jag har inget annat val. Hon är så himla social o personlig, därför är det svårt... Var ut o red sent igår kväll. Både hon o jag o hundarna njööööt!!! Hon är härlig min lilla häst. Isa blir bara tjockare o tjockare. Beställde avmaskningsmedel idag. Isa har en månad kvar till fölning enl. pappren, så nu ska jag avmaska dem. Har läst om så många tråkigheter som hänt med föl o ston, så jag är lite orolig över fölningen.... Håller tummar o tår att allt ska gå väl.
Har en kull med gotlands kaninungar till salu. De är jättefina o alla har olika färger. Söööta! Vi ska nog spara en hona ur denna kull, hon är himla söt:)
Nix, nu ska jag gå ut o fixa lite med djuren o mocka stallet. Ikväll ska jag iväg o försöka para Carro! Jag hoppas verkligen på valpar. Så nu hoppas jag att det blir parning ikväll o att det blir några småttingar i höst!!!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar