Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 1 juni 2013

Lördag!

Tjenixen!


Sitter här alldeles ensam med hundarna sovandes runt fötterna. Mattias o Emil sover också men utanför fönstret är det i full gång, fåglarna har startat morgonsången.
Härligt!

I veckan var jag ner till Årsunda o klippte "våra" alpackor. Det är tre vackra killar som ska bo hos oss på Högbo Bruk. Helt galet att vi ska få dit dessa underbara djur. Nyper mig i armen!

 Här är vår Allan på klippbordet o får fin sommarfrilla! Klipparen Chris från australien är så otroligt skicklig så klippningen gick så fort o lugnt. Skönt att slippa den varma pälsen nu när sommarvärmen kommit!


 Här är två av Ulrikas ston o ett några dagar gammalt föl, eller cria som alpackafölen kallas.


Här är en av Ulrikas avelshingstar på bordet för att få ny frilla. Så otroligt vackra ögon!

Ja jag stortrivs på mitt jobb!!!

Hann också med att träffa en underbar människa i veckan, som jag träffar alltför sällan känns det som. Vi har såå mycket att prata om när vi träffas o det är någon som står mig så oerhört nära. Tack underbara du för att du alltid finns fast vi har långt mellan träffarna ibland!

Torsdag kväll var jag o hjälpte till på klubben då det fattades skrivare på vår lydnadstävling. Så trevligt att skriva, då har man första parkett o hör precis vad domaren tittar på o kommenterar. Alltid lärorikt!
En riktigt trevlig aussie vann klass 1 på över 180 p. Extra roligt!:)

Nu är jag ledig fredag, lördag o söndag. Vi har hunnit med massor här hemma och ändå suttit o druckit kaffe på altan, pratat o bara njutit av det underbara vädret o vår vackra utsikt här hemma.

Promenaderna med hundarna går i snabbare o snabbare takt på kvällarna. Myggorna har kommit! Ja o det är såna översvämmningsmygg, de surrar inte utan biter direkt! FY!
Så man småspringer förbi "surhålet" här nere efter skogsvägen o har rask takt tills man kommer ut vid åkern där det förhoppningsvis fläktar så myggorna försvinner. Är det vindstilla där så står man inte ut utan vänder o skyndar hem.
Nicke är också väldigt drabbad av mygg o även fästingar. Men nu har vi haft på dem spoton!

Ska bli härligt väder idag också, så jag ska vara ute o njuta!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar