Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 5 juni 2013

Onsdag med ljuvligt kvällsväder!

Tjenixen!

Jobbat idag o jag stortvis verkligen på mitt jobb. Tänk att få jobba med det man älskar att pyssla med, få förundrat o jag känner mig verkligen lyckligt lottad!
Allt är väl inte bara ros på jobbet, men med lite salt uppskattar man det söta bättre;)

Grabbarna har varit hemma från skola idag pga förkylning. Emil är sämst o hostar o hackar o är inte riktigt pigg. Hoppas han kryar på sig till sin födelsedag på lördag. Tänk att grabbarna fyller 10 o 12 år!

Stannade på Granngården o handlade hund o kaninmat. Går åt massor:)

Efter pyssel i växthuset o med allt möjligt ute så blev det våfflor gjorda på ankägg o för att pigga upp sjuklingarna fick de jordgubbssylt o vaniljglass till.

Sen en härlig prommis med vår brokiga skara.




Solsken o runt 16 grader fast klockan var strax efter 19 när jag traskade iväg. Har hittat en stig som går genom skogen upp ovanför oss o sen kommer jag ut på Movägen så jag får gå väg halva sträckan. En helt lagom runda på ca 3,5 km.

Såå skönt att få gå en prommis med hundarna så de blir nöjda o jag får rensa kropp o knopp. Ikväll var det så himla vackert med solen som sken på den vårgröna skogen o all grönska var så starkt grön i färgen. Lupinerna har börjat slå ut redan så det var riktigt vackert.

Nu blir det dusch o sängen. Ska mysa ner mig med Emil o titta på TV o bara ha det skönt.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar