Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 20 juni 2013

Långt mellan gångerna....

Ja, det blir det i bloggen nu för tiden.

Har fullt upp med jobb o sen allt här hemma. Är det fina dagar o kvällar vill man inte sitta inne utan då pysslas det o donas det med utesaker. Älskar försommaren!

Men bara för att jag inte bloggat betyder det inte att det inte händer saker i mitt liv:)

Förra helgen var jag till Anna o Bärry i Åmot. Carina från Cajiros Kennel o en till tjej med hennes hund Milton som är brorsa till Bärry kom dit. Vi tränade dem o lät dem kolla in fåren. Så himla roligt att se hur de löste djuren!
Jag fick äran att jobba lite med Yoggie som är Carros halvsyster. Åh, vad roligt!!! Hon hade så mycket naturligt o fast vi aldrig jobbat ihop tidigare så lyssnade hon bra o hade så bra djurkänsla.

Jag "knyckte" även Carinas nya hund Fire o gick lite med honom. Han var såå mycket "mattehund" att han hade svårt att focusera på fåren när Carina gick bakom. Men han fick gå o fösa dem lite med mig o det gick riktigt bra.

En helt underbar dag i fårhagen o massor av trevligt hundprat! Suveränt god lunch o fika bjöd Anna också på. En dag som gav mersmak!!! Nu längtar jag tills nästa gång vi träffas tjejer!

Jag tar mina promenader med hundarna mest varje kväll. Tränar lite sporadiskt med Carro. Men igår träffades jag o Anna på klubben, först fick de bada o sen körde vi igenom hundarna. Carro hann jag träna igenom innan Anna o Bärry kom också. Så trevligt! Nästa gång ska vi lägga upp en plan så vi tränar lite mer strukturerat framöver. Ska lägga lite spår till Carro också o köra uppletande mer.

Bild från badet igår:) Bärry hade inte simmat förut, men Carro älskar att simma o bada o Bärry följde med ut o tog ett dopp lite ovetandes;) Sen for de som gaaalningar o racade!

Funderar på att få tummen ur o gå ut ett blodspår till Fia nån dag också....!

Men idag ska jag först o främst städa o fixa inför morgondagen.
Det är ju midsommarafton OCH Isacs 12 års dag!
Jag jobbar i morgon så jag vill få klart inför morgondagen i dag.

Ha en underbar dag!
Kram Erica




1 kommentar: