Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 20 september 2013

Morgonstund har guld i mun..... tycker Fia!

Jag däremot är ju ledig i dag o hade klockan ställd på 6,30 istället för vanliga 5,10.

Men vid 5,15 så lät det som ett brandlarm med slut i batteriet.... ett kort gällt pip med en stund i mellan, sen ett nytt pip!
FIA!
Hon tyckte det var dags att kliva upp!!! Tja, fick ialla fall ca 5 minuters "sovmorgon" i alla fall:)




Här är hon, terrorusseln Fia! Foto: Erika Hagström



När Mattias åkt till jobbet o grabbarna åkt till skolan började jag fixa. Var in på Dollar Store igår innan jag åkte hem. Mysigt att träffa Marie o prata, hon gjorde sig tid fast hon jobbade så vi pratade en stund. Så roligt att få höra om allt hon gör med sina vovvar, som är "mina" småttingar. Hon har ju Teo ur vår första kull o Berra ur senaste kullen, två halvbröder som är så fina o så lika men ändå så totalt olika. Förresten är de mer än halvbröder! Teos pappa är son till Berras pappa... ja nu blev det krångligt;)
Underbart att ses!

Från Dollar hade jag en massa smått o gott. Som vanligt! :)
Ny löpare till köksbordet i vinrött. Blev superfint! Köpte även nya gardiner till sovrummet. Var ivrig i morse så bara det blev ljust torkade jag två fönster o strök gardinerna o satte upp. Jättefin! Har tredje fönstret kvar o utsidorna, men det ska Mattias få hjälpa mig med. Vill inte ta helt slut i min axel.






Dammsugit o fixat har jag också gjort. Nu är det tretår o sen ska jag ut o pyssla i stallet. Har mockningen till hästar o kaniner kvar. Men klockan är bara 8,15 så jag hinner nog:)

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar