Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 24 september 2013

Morrn, morrn!

Sitter här o plickar i lugn o ro med andra muggen kaffe. Lyxigt att bara ta det lugnt på morgonen när man är ledig!

Släppte ut hästarna o skjutsade grabbarna till skolan för de missade bussen. Men SEN har jag bara suttit o njutit.

Igår var det ett jäklans blåsväder hela dagen:(
Gick ut två blodspår ialla fall till terrorusslarna. Skulle lagt tre, men kroppen sade ifrån.

Vi gick dem igår kväll o först gick Tuva sitt med Anna. Hon går såå himla bra!!! Blir nya spår idag o sen ska jag pusha dem för att gå anlag. Bra fart o målmedveten o väldigt spårnoga fast det blåste så väldigt.

Fia gick sen sitt spår. Blev lite snurr där bloduppehållet var o andra vinkeln. Hon går inte med samma drag som Tuva, men jag är jättenöjd. Blåsten klurade nog till det med vittringen igår. Några fler spår innan vi törs anmäla till anlag. Men hoppet finns!:)

När jag kom hem var klockan efter 7 för vi gick en liten promenad med småtokarna innan vi for hemöver. De busade o rasade av sig i skogen i full fart! Skönt att bara gå o småprata om allt möjligt.

Tog in hästarna o det är skönt att natta dem i boxar fulla med halm. Prasslar så mysigt, finns inget mer avkopplande än att höra dem röra sig i halmen o tugga hö. Det började regna lite smått när vi var i skogen o när jag gick ut från stallet öste det ner. Känns skönt o varmt i magen när man vet att djuren är inne o har det bra!

Idag blir det lite diverse pyssel. I morgon ska bilen in på verkstaden igen om de fått hem mer delar.... blir dyrt detta! Men men, sen ska väl bilskrället gå ett tag.

Ha en underbar dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. En sån här iskall j***a dag får man unna sig ett glas rött och smaska lite choklad ;))
    Jag kollar resor så ögonen går i kors.....
    Saknar redan värmen här hemma ,fast den just lämnat oss:(

    //Erika

    SvaraRadera