Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 22 november 2013

Ledig fredag..

För jag jobbar ju i helgen.

Igår ringde en bonde som bor en bit bort och undradeom jag ville köpa köttfärs.
Jag pratade med vår tv-bonde i höstas o anmälde oss som intresserade av nötfärs när de hade något att sälja. Nu ringde en vän till honom o hade färs över om jag fortfarande var intresserad. Klart vi var!
Så efter jobbet var jag dit och köpte de 20 kg han hade över. 10 kg till oss o resten till en bekant. Helt underbart att ha ekologisk nötfärs från grannbyn i frysen!
Idag gjorde jag köttbullar på nästan 2 kg färs, med hedemoraägg, lök o kryddor i. Gott!



Var till Anna på morgonen o fick 9 kaffe. Mysigt att sitta o prata igenom o ventilera ditt o datt. 
Nova är en solstråle som man blir glad att träffa. Mysigt när hon kommer o vill krypa upp o sitta nära bredvid!

Har gått en timmes skogspromenad med hundarna. Sen fick de vara ute o busa på gården när jag bar vatten till fåren, gjorde rent till några kaniner och eldade. Nu ligger de o sover, Fia mot mina ben på soffan o Carro o Nicke nedanför. 

Nu ska jag vila lite!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar