Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 3 januari 2014

Regn, regn...

Ja, fy nu har det regnat o varit grått o trist i flera dagar!

Nyårsaftonsdagen spenderade jag i stallet. Städade o rensade hela dagen. Men Sunes box blev klar så han fick inviga den. Titti, vår förra minishettis stod i den boxen ett tag, men sen har den använts som förråd. Jösses vad grejor jag ställer undan när platsen finns.....
Men nu är det rensat! Skönt!
På kvällen var vi o hämtade svägerskans transport o tog en kaffe där. 

Sen hem o fixade nyårsmiddag. Emil tände marschaller ute medan vi lagade maten.  Pot gratäng och egen lammytterfilé o lammfilé, sallad o vitlöksbröd. Blev himmelskt gott!
Till efterrätt mumsade vi i oss panacottaglass o fruktsallad av granatäpple, apelsin o vindruvor.
Vi drack ICAs päroncider till, Mattias var ev tvungen att åka ner till jobbet o jag skulle iväg på nyårsdagen.
 Somnade innan 23, är ju såå kvällstrött! Men hörde att det small vid 12-slaget. 
Skönt att inte ha rädda hundar. Fia sov nedborrad på mitt duntäcke o Nicke i sin biabädd o Carro sover med Isac. Hästarna var lugna på morgonen när jag tog ut dem.  
Så roliga är vi:)

For härifrån innan 9 på nyårsdagen. Mockade o gjorde stallet klart före.

        Sol från Alsjöberget

Nu är hon min igen!

Hon är lika cool o trygg som när hon var bebis, jag sålde henne när hon var 10 månader.

Nu är hon snart 4 år o det är dags att börja rida in henne.



Mina fina tjejer! Sol och Sot.




Första kvällen, sadel på o Emil fick hoppa upp o ner!




Andra dagen: ut o gå med sadel o träns. Jag gick bredvid sadeln o vi tränade start o halt.

Fortsättning följer!:)

Igår em åkte jag o Emil ner till badhuset. Ångbastu o bubbel var underbart!

Idag ska jag ordna med stamtavlor o klippa klor på ett gäng kaniner som flyttar snart. För nu blir det färre kaniner när jag har en till häst!

Ha det gott!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar