Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 8 januari 2014

Leeeedig!

Eftersom jag jobbat Lööf, sön, må är jag nu ledig tills på fredag. Superskönt!

Igår tränade jag med Sol o avslutade med att rida ett varv!!!


Så himla glad!!!

Hon är otroligt snäll o trevlig. Hoppas jag kan fortsätta på samma sätt och utbilda henne. Just nu funkar kroppen bra o jag orkar, men det är inget jag tar för givet.

I måndags mötte jag upp Ingegerd o lämnade ett gäng pälskaniner till henne. Även två Gotlandshonor som jag sålt fick lifta med henne. Blandade känslor!
Tungt beslut, men nödvändigt om jag ska orka med hästarna!
Både skönt att få iväg dem till fortsatt avel, men samtidigt trist för jag har lagt ner så mycket jobb på att få fram så fina djur.
Men nu när jag städat ur deras burar o fått tomma platser fast jag tagit bort tre burar ur stallet, så känns det bra. 

Nu ska jag ta en promenad med hundarna och sen ska jag göra klar skogshagen. Mattias drog om trådarna i helgen, men en liten bit är kvar och grinden. Nu ska det visserligen bli kallt som f-n till helgen.. Men när det blir milt i vår ska hästarna få gå i den hagen. De trampar sönder så hos fåren nu. Men jag har värmebalja till vattnet i fårhagen o det är såå himla skönt! 

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar