Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 18 mars 2014

Dag med mersmak!

Har varit ner till Jamila idag med Sol. Jag hade bokat privatlektion kl.10.

Lastade o åkte i god tid för jag anade att det kunde vara halt. Sol är toppen att lasta o åka med!

Jag fick massor av bra tips hur jag ska fortsätta med Sols utbildning o det gav mersmak att träna för Jamila!
Vi töltade även våra första steg! Enl Jamila har Sol mycket tölt i sig. Det var extra roligt att höra!
Så nu fortsätter jag hennes utbildning i det tänk jag haft men med många goda tips. Det värmer att få höra av en så otroligt duktig tränare ett man, så långt, gjort ett fint jobb.


Här provar Jamila Sol!

Så i fortsättningen ska jag vara mer bestämd vid uppsittning: man står still, annars putta i obalans tills hon ställer till benen!
I ridningen lyssnar man på ryttaren -hela tiden! Annars öka trav, sväng, variera!
Kickar man mot skänkeln eller inte lyssnar på den: förstärk med pisken! 
Samla i skritten, höj handen något: tölta

Sen blev det en em fika i Åmot. Underbara Tese hade bakat en sockerkaka till kaffet!

Blev en skogsprommis med hundarna när jag kom hem. Tossigaste hundarna.... De sprang som ystra kalvar på grönbete o rullade i snön....roligt att de uppskattar snön som kom ialla fall. För jag tycker den var onödig jag!

Nu är middagen på G o jag känner mig väldigt nöjd med min dag:)

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar