Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 25 april 2013

Det gör ont....

... i ett "mammahjärta" när en tacka inte vill veta av sitt barn.


Stina blev mamma till två, en fin bagge o ett sockersött tacklamm. Tyvärr tycker Stina att det räcker gott o väl med ett barn o det är bagglammet.

Jag har haft henne undan stängd o tänkt att hon kanske accepterar lilla Selma om de får lugn o ro. Men NOT!
Det är bara Sixten som är hennes barn!

Men lilla Selma har lärt sig att mamma stångar, så hon ställer sig bakifrån o snuttar o får på så sätt i sig mat. Men i morse så blandade jag en dryg dl välling o den sög hon glupskt i sig. Så i kväll gick jag ut med 1,75 dl välling o det drack hon också glupskt ur. Så det kändes bättre i mitt mammahjärta när lillan får två ordentliga mål mat, så får hon snutta så gott hon kan där i mellan.

Annars har jag varit i en alvedondimma idag.... Har fått förkylningen grabbarna har varit hemma från skolan för hela veckan. Trist!
Ont i halsen och trött o klen.

Vi har pysslat på lite grann. Jag har mest vilat, men Mattias flyttade ut rundbalsgrinden i hagen o tog höt som var i den i traktorskopan. Så nu har fåren massor av hö i hagen o jag slipper ge smågivor tre gånger om dagen. Skönt!

I morgon är det jobb o jag hoppas att jag är lite piggare!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar