Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 1 april 2013

Påsk, påsk, påsk.....

God morgon!

Uj, vad många dagar jag blev ledig iom påsken. Eller iom snälla arbetskamrater som jobbade påsken... Fast det hade inte gjort mig något att jobba heller.. saknar mitt jobb när jag är hemma! :)

Skönt med så fint väder så länge nu. Jag passar på att vara ute o greja så mycket som möjligt. Har städat i flera kaninburar o även släppt ihop några kaniner så vi väntar nya små kaniner i slutet av april, början av maj. Har även några som ska ha smått i dagarna.

I fredags var Anna hit o vi frisserade fåren.

Skönt att få det gjort!
Var lite orolig över hullet på mina damer, med tanke på att Josra är 9 år och även tacklammen som ska ha lamm själva i mitten av april. När jag har känt på dem så har jag inte blivit klok... såå svåra att känna hull på!
Men nu när de blev klippta så såg man tydligt deras byggnad o de var rätt lagom i hull. Josra ser dräktig ut fast hon har lamm redan! :) Så där behöver jag inte vara orolig. Miga är tunnast men hon bar ju fram trillingar så det är ju inte konstigt att hon är tunn. Stina trodde jag var jättetunn, men det var hon inte.
Däremot har gestrikarna väldigt markerad manke o är tunna över bogen. Så de är helt olika i byggnad mot ex. de med köttras i.
Och det ska de ju vara också:)

Lördagen var jag lite mör i kroppen o pysslade lite bara. I går var det handling som stod på schemat. Ner på ICA, laddade med kaffe först...
Men se vad jag misstog mig! Det var hur lugnt som helst där!!! Inte ens kö i kassan.

Det jag också pysslat med är vaktelkläckning i helgen. Lördagen sprang jag fram o tillbaka ner o kollade kläckaren stup i ett. Spännande med dessa små pippisar!








Igår när han vaknade så hade jag fixat lite påsk lunch. Alla verkar ju käka påskmiddagar hit o dit, så jag tänkte att jag måste ta o fixa ihop lite mys jag också.
Blev ägg med majonäs eller skagenröra, sill, kalvsylta, skinka o potatis. Påskmust till såklart:)
Lördagen blev det lammbiffar med vitlök o fetaost, så vi har käkat lamm också! Fast det gör vi ju mest var o varannan dag... ;)

Igår kväll hade jag o grabbarna lite myskväll. Bingolotto o till det åt vi björnbär o jordgubbar med grädde. Inte vann vi heller... men det hade jag inte räknat med. Mysigt att vi tre satt o spelade ialla fall. Ikväll börjar Mattias 22, så då hinner vi ha lite kvällsmys med honom innan jobbet. Lö o söndag har han jobbat 12-timmarsnatt så då sover han, vaknar, käkar o vilar o åker o jobbar igen. Trist.

Nej, tror jag ska ta en tur med vovvarna. Alla sover ju i huset!

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar