Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 27 april 2013

Lördag morgon...

Grabbarna sover än o jag sitter här  o plickar.

Vaknade som vanligt före kl.6 o Fia blir galen när hon märker att jag vaknat. Rusar upp o pussar o ner till Nicke o på honom som en toka. Hm, liksom bara att gå upp!

Gick ut o gav Selma lite välling. Hon bääade när hon hörde mig. Så efter fyra mål med flaska så har hon fattat att hon får mat av mig. Måste åka o köpa mer lammnäring på Granngården idag.

Verkar bli en vacker dag. Solen skiner o det är blå himmel. Fåglarna kvittrar o det är helt otroligt vackert ute.

Liiite piggare i förkylningen. Skönt!
Igår var jag dock toktrött. Jobbade o när jag kom hem åt vi o sen gav jag Selma välling också for vi ner till Västerås. Mattias hade hittat en bil han skulle köpa.


När vi åkt o bara kommit en km så satt en katt i vägkanten. Mattias saktade in o muttrade att inte katten flyttade sig... När vi kom nära såg jag att det var något fel. Stanna! sa jag
Ut o tittade o stackaren var blöt om bakdelen o förlamad.....
Åh stackars katt!!!! Den måste ha blivit påkörd o släpade sin bakdel o såg så bedjande ut, men samtidigt fräste den när jag kom nära, så rädd o kunde inte fly.
Jag ringde vår vette, men hon var inte hemma o kunde inte behandla eller avliva en katt som hon inte visste ägaren på.
Då kände jag paniken komma.... VAD GÖR MAN??? Hon kunde inte ge mer råd än att leta runt i husen omkring efter ägaren.
Det var ca 10 hus som låg inom avstånd där katten kunde höra hemma.... var börjar man?
Med en tid att passa i Västerås....
Jag hade handskar i bilen som jag tog på o var beredd att försöka ta katten o ta in den i hundburen o åka till vetten o hade gärna betalat bara hon tagit hand om den... men det alternativet var inte aktuellt.

Då såg vi att en var ute på en gård så jag ropade, men det var inte deras katt. Såg att det var folk hemma på en annan gård o åkte dit, men inte deras katt. Då kom en bil o stannade borta vid katten o vi talade om för dem att vi inte kört på katten och måste åka, så de skulle kolla vem som ägde den.
Usch, hade en gnagande känsla i magen resten av vägen över denna arma katt.
Hoppas ägaren hittades så den fick somna in.

Så Västerås tor efter jobbet o vi kom hem vid 20,30-tiden.
Såå trött o slut så jag hade ont o mådde illa:(
Men vi käkade lite korv med bröd, gav kaninerna kvällsmat o sen stupade jag i säng.

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar