Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 6 april 2013

Veckan som gått...

Tjenix!

Ja det är värst vad lite jag sitter på datorn nu för tiden. Efter jobbet så är det så mkt annat som ska hinnas med så man plickar bara runt på favoritsidorna lite snabbt mellan varven. Blir ingen bloggtid just....

I torsdags efter jobbet så ringde jag Anna o vi bestämde träff vid bruks för träning.

Innan jag skulle dit så sprang jag som hastigast ut i stallet för att ge kaninerna vatten o se till dem.
Ve o fasa!
Där hade Carla boat slarvigt o 4 ungar låg här o där.... kalla o livlösa:(
Jag tog två i bh:n o de andra två i händerna o försökta värma dem. Men iskall om händerna insåg jag att jag inte kunde få dem varma. In o lade alla på en handduk på elementet i hallen. Masserade dem en o en o bytte o värmde o varvade så.
Försökte verkligen på alla sätt jag kunde, men tyvärr var det kört. Men man kan bara göra så gott man kan o det gjorde jag.
Så himla hjärtskärande bara när ingen klarade sig. Stackars Carla!

Anna hade redan tränat uppletande när jag kom. Hon hade lämnat tre föremål till mig o Carro. Dessa låg lite på rad på djupet o det var snö i rutan.
Det blev ur bilen, på med tjänstetecket o ut till rutan. Hm, uppvärmning???
Skickade Carro o hon jobbade hyfsat. Lite hög nos o lite planlöst arbete kändes det som. Men hon hittade mittenföremålet fort. Sen jobbade hon väldigt innan hon fick in första föremålet. Skickade igen fast hon var skittrött.... Hon jobbade men då var det soppatorsk. Anna fick gå ut o lägga om föremålet o sen var det full fart ut o hon hittade det direkt. Duktig, trött vovva!
Carro hade ju varit med mig på jobbet också så hon var nog rätt trött i huvudet redan innan. Men en jättebra träning!

Tillbaka till parkeringen o Carro fick vila lite medan Anna o Bärry tränade.
Jäklar vad duktig han är lilla blå!

Sen tog jag ut Carro igen. Övertalade Anna att träna lite ställande med Carro. Jag är för seg o får ingen riktig fart på henne. Vi har kört fast helt enkelt!
Anna jobbade på som sjutton med godis o boll varvat. Ställandena fick mkt bättre stuns o fart. Nu fick jag lite inspiration o nytänk.

Tusen tack vännen för en trevlig träningsdate!

Fredagen var vi lediga både jag o Mattias. Vi gick ut tidigt o pysslade ute mest hela dagen. Så himla skönt att få massor av saker gjorda. Jag städade kaninburar o mockade. Fixade med fåren o klippte äppelträd. Dammsög o torkade golven hanns också med. Tvättade o hängde ut på tork.
Sen kom Anna förbi o vi tog en kaffe. Trevligt!

Sen fortsatte vi ute o avslutade med en prommis med trötta hundar. De hade varit ute med oss på gården hela dagen o hade inte alls så mkt spring i benen:)

Idag blir det en tur till Tierp för jag ska hämta nya kaniner!
De kommer upp till utställningen där o det är Mellerudskaniner som sedan ska bo i Högbo o en dv.vädurskille som jag ska använda till min hona.

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar