Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 20 maj 2012

Söndag o äääntligen kväll!

Tjenix!

Vilken helg!

Pappa har krockat o ligger på sjukhuset i Gävle. Idag var jag tvungen att åka in o hämta hans nyckel o sen upp till Åshammar o hämta kläder osv. till honom o in igen till sjukhuset med det. Han är inte alls så dålig o det är ju skönt, för först blev jag jätterädd när brorsan ringde o han hade fått sms att pappa krockat o var inne på intensiven o det verkade illa.....
Nu var det inte alls så och det var ju enormt skönt, men pulsen går ju upp!

Igår var det kaninutställning hela dagen. Var hem en sväng mellan för det är rätt utdraget o kaninerna sitter ju bara där i burarna hela dagen förutom när domaren dömer dom. Fikade o pratade lite men annars var det rätt trist att vara där. Kaninerna kikade man ju på rätt fort o vi lämnade in djuren före kl.9 o det hela var slut vid 16-tiden.
Min sv.pälshane Birger fick 93 p igen o det är jag jättenöjd med.
Felix den gynnaren, som förövrigt var den enda kaninen på HELA dagen som hoppade ner från domarbordet och han gjorde det inte mindre än TVÅ gånger! Han är ju supersocial den killen o såå nyfiken:)
Jag vet att hans teckning inte är bra o den fick han nerslag på men annars var allt bra. Bara 89,5 p men det är helt ok.

Tja, idag var det att åka fram o tillbaka större delen av dagen som jag skrev först. Sen när vi kom hem så satte jag mig ute o bara vilade o njöt av valparna som var i utehagen.


Ikväll har jag haft valpkurs på brukshundsklubben. Det är 6 st valpar av olika modell o förare som går kurs för mig. Jag tycker det är otroligt roligt att ha valpkurs!
Nu var det väldigt länge sedan jag hade nån kurs, för tiden o orken har inte funnits. Är väl lite knappt nu också, men det fanns ingen som kunde ta denna kurs så då tog jag den. Vill absolut inte ha nån annan kurs än valp o tävl.lydnad, men tävlingslydnaden är det lättare att få instruktörer till.

När jag kom hem från kursen så var Marie o Kalle här. Dom ville såklart mysa lite med Berra o tjejjerna. Jag var nog inte världens roligaste för jag känner att jag var väldigt trött, men det var ju inte mig dom ville mysa med så det gjorde nog inget:)
Sååå roligt när ni kommer!

Nu är alla djur kvällspysslade o barnen i säng -bara jag kvar!

Go natt! //Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar