Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 1 maj 2012

1 maj välkommen!

Vilken underbar dag!

Vaknade sent vid 7,30. Satt på kaffet o bredde en smörgås. Tog ut hundarna o gick till lillstugan o hämtade dynor o lilla bordet till altanen. Satte mig där i solen med vy ut över åkrarna o åt min frukost till fåglarnas ivriga kvitter.

Livet är bra underbart!

Grabbarna fick sova extra länge o även Mattias som jobbar natt i natt. Jag satt ute i solen o bara njööööt!

Vid 10-tiden kom Mattias upp så då drack jag tretår. Sen grejade vi lite här i trädgården o ute med div. saker. Det blev lätt lunch med rökt kycklingfilé o pot.sallad o sallad. Avnjöts ute såklart!

Sen tog vi o stoppade elnäten i vagnen till fyrhjulingen o drog ut till hagen. Vi har fått en liten bit åker som ligger mellan "hemmaåkern" o stora sommarhagen. Den har legat i träda i många år o är plöjd men inte harvad. Den är full med gammalt gräs o även nytt grönt som kommit upp. Vi satte elnäten längs vänstra sida på den åkern, för högra sidan är stängd som en gång till Bladmuren. Så nu fick fåren lite nytt att gå på o glada var dom!

När vi var hem för att hämta lite tråd o avbitartång så såg jag att Norma gått ut ur deras hage. Jäkla ponny! Tog in henne men hon hade gått ut igen sen när vi kom hem. Så nu fick dom komma in tidigt ikväll o jag har dragit en till tråd i deras hage så hon ska stanna inne. Hm, annars blir det ståltråd i hagen!

Nu ska jag ta en välbehövd dusch. Sen blir det sängen! Känns att man gjort mycket idag o fått mycket sol. Är jättetrött o lite solfrussen.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar