Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 9 maj 2012

Ute på äventyr:)

Tjenix!

Idag blev det ut på äventyr:)

Eller jobbresa, men det låter ju så tråkigt...

Siw fick förfrågan om vi kunde leverera rätt mycket kycklingfilé till Orbaden i Hälsingland. Siw levererar ju till Gävle, Sandviken o Valbo på onsdagar så hon hade inte tid, så då åkte jag.
Trevliga kocken Kalle bjöd på kaffe o muffins o det tackar man ju inte nej till:) Såå vacker utsikt, gott kaffe o världens mumsigaste muffins!

Synd att det regnade för utsikten var helt fantastisk! 




Idag fick småttingarna riktig mat för första gången. Det snusades o luktades men ingen fattade riktigt vad det var....



Men sen så hittade dom källan till doften, eller fatet rättare sagt o smakade.



Det smakade ju riktigt gott ju!!!



Bordsskicket var väl inte det bästa:)



Jisses så trötta o belåtna de är nu!

Själv är jag också helt slut. Har eldat o matat kaninerna, så nu ska jag bara fundera ut vad vi ska äta för kulinariskt till middag...... Kanske går att muta grabbarna med en Gorbys bara..

Jag är såå trött!

Efter turen till hälsingland så skyndade jag hem o gav Sally lunch o rastade hundarna o fick i mig en macka. Sen hade jag föräldrasamtal på skolan med Emil. Allt var bra o det är ju roligt att höra. Därifrån o ner till byn o handlade o sen hämtade vi Isac vid tåget. Dom har varit på skolresa idag till Gävle o fängelsemuseet.
Hem o så när jag skulle stupa isäng så ringde det o så fick vi främmande.

NU ska jag gå o vila en stund!

Kram Erica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar