Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 16 oktober 2013

Småkallt ute...

idag. Visade på -2 grader när vi klev upp i morse o sen tog det tid att komma upp i värme, trots solsken.

Men jag har fått massor gjort. Bra att vara ledig!:)

Nu är elnäten ihop plockade o undanlagda till nästa år.
Kaninerna har fått rent o klorna klippta. Har gått igenom de som ska med på utställning till Tierp på lördag.
Ve o fasa!
Han som jag tyckte var så snygg visade sig ha en vit fläck under svansen mot ljumsken:(
Ja, ja, går ju att göra andra bra saker av honom än just utställning....

Älgjakten pågår ju denna vecka, så jag gick en skogsprommis igår kväll innan det blev mörkt. Hundarna är ju som galna, vana att vara ute mer än bara koppelpromisar... Men men, idag var de med på åkern när jag plockade ner elnäten o de är rätt trötta o blöta o nöjda nu:)

Ska ta en kopp kaffe nu efter maten o vila lite. Skönt!
Känner att jag gjort massor idag o behöver ta det lite lugnt en stund. Senare ska mina fina lamm till slakt. Blir tufft när dom är så keliga o snälla.....
Får tänka positivt, är bara två, för resten har jag ju fått sälja. Glad för det istället!

Nej, nu blir det kaffe!

Ha en underbar dag!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar