Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 27 oktober 2013

Snart är helgen....

slut o dax för en ny jobbarvecka!

Fredagen åkte jag, bara djuren fodrats, till Delsbo.

Före Söderhamn blev det ett stopp o levererade två kaninhonor till Laila. Nästa stopp blev på Mc Donalds i Söderhamn för en kaffe o chokladmuffins! :)

Sen vidare o nästa stopp blev vid Huddik där jag mötte upp en tjej som sålde en loksele.

Sen vidare till skinnberederiet i Delsbo o levererade mina gestrikefårskinn.
Fick massor av tips ang. beredning av kaninskinn, så nu är jag igång o ska försöka få till två skinn. Spännande!
Med mig hem fick jag även en kasse spillbitar och ett helt skinn med surskador mitt på så det var kasserat. Detta ska jag använda som tomteskägg till tovade alster.

Fredag em kom Sussie med Mimmi, Tese och Maria förbi på en fika. Även Anna o Nova kom samtidig. Såå mysigt med fikafrämmande o masor av häst o hundprat:)

I går lördag fixade vi ute. Regnet strilade dock ner så det blev mkt gjort inne i stallet. Men vi fick till en bit staket ialla fall. Svärföräldrarna kom förbi så vi fick en välbehövlig kaffepaus mitt i.

Idag var det fix med djuren o städning inne.
Kl. 11 kom några andra som har gestrikefår. Även Anita som räddade rasen gestrikefår från utrotning kom upp o det var extra roligt!
Massor av prat o fika. Trevligt!

När dom åkt så käkade jag lite o sen gick jag en skogstur med hundarna. 3,5 km i rask takt o sen plockade jag lite mossa innan vi kom hem.
Såå skönt när man mest suttit o fikat hela dagen. Nu ligger hundarna som slakt runt mig o jag har precis gjort klart ett arragemang som jag ska ge bort i morgon.

Har börjat tova på burkar! Det blir riktigt fina ljuslyktor!
Jag lägger ullen olika så ljuset från värmeljusen ska skina igenom vackert. Blir faktiskt fint.
Så har nån glasburkar över hör av er, för jag har användning för dem!!!

Nej, nu ska jag nog lägga mig o vila lite. Är trött nu!

Ha det gott!
Kram Erica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar