Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 20 oktober 2013

Soligt o svinkall...

söndag morgon! Termometern visade på -5,8 när vi kom upp.

Men det är strålande vackert ute o det gnistrar i frosten. Klagar inte men visst är det dax att ta fram mössa o vantarna!

Igår var jag till Tierp på kaninutställning. Svinhalt på vägen dit o det var stopp efter E4:an pga nån olycka. Men jag stod inte still mer än några minuter innan det rullade på igen.

Jag var så förväntansfull på svensk pälskaninerna jag anmält. Jag tycker speciellt en hona född i mars är såå vacker! Men tji, det tyckte inte den domaren utan hon blev nollad!!!
Gruppen hanar som är 12 veckor fick ialla fall 93 p, så det värmde! Men jag blev otroligt besviken på nollorna. Men jag försöker väl igen längre fram. Det är utställning i Bergvik i november, men den helgen jobbar jag o inte är jag så sugen att åka heller när det blir vinterväglag....

Idag sitter huvudvärken i som började göra sig påmind igår:(
Blir lite mkt att åka på utställning en hel dag för min kropp. Tar det lite lugnt idag o hoppas det släpper snart!

Blir en prommis med hundarna o bara njuta av det vackra vädret tror jag. Sen ska jag nog göra lite kantarellsoppa. Anna bjöd på det till lunch i fredags när jag var dit. Helt underbart god!
Vi kollade igenom hennes lamm som ska iväg på slakt. Gick igenom lock o kvalité på skinnen så hon kunde märka de som hon ska lämna iväg på beredning. Många fina!
Mina gestrikelammskinn ligger på saltning. Hoppas kunna åka med dem till Delsbo i slutet av veckan. Kommer att vänta ihjäl mig innan jag får hem dem o se hur de blir:)

Stort Grattis i efterskott också till M som fyllde år igår!!!

Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar