Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 15 oktober 2013

Snövarning....

pratas det om på aftonbladet o på väderkanalerna till fredagen. Hm, känns långt borta när det är en såå vacker höst!

Men igår tog jag hem Josra, Miga, Mimmi, Ato o småtjejerna från betet. Idag ska jag börja plocka ner elnäten. Skönt att göra det nån dag i tid, hellre än att stå o fippla med frusna fingrar i snöglopp!

Nya baggen är riktigt fin. Glad i honom! Även tjejerna verkar gilla den nya fästmannen, så jag får se om nån av dem blir dräktig med honom eller om Jack o Ato redan gjort sitt.

Igår började älgjakten här. Med drev runt om så kändes det inte som att jag ville släppa ut nån hund på gården.... Tog istället hundarna i koppel o gick en powervalk på 4 km. Skönt!
Synd bara att jag tog kängorna... Ont i höften idag när jag hade dålig dämpning i skorna.

Men det blir en prommis idag också, men då ska Haglöfs dojjorna på!

Igår kom Anna o Nova på frukostfika. Myyyys! Sen var jag ut o fixade i stallet o tog hem fåren. Efter lunch åkte jag upp till dem på em. kaffe:)
Lånade också transporten, så på vägen hem var jag till Granngården o fyllde på lite mat, salt o stallströ till djuren. Skönt att kunna lasta in utan problem. Min bilbur är alldeles för liten när jag ska handla till djuren! Man får trixa o dona för att få in allt o lägga hälften i baksätet.... Men nu gick det galant.

Nej, nu ska jag ut o mocka ur stora golvboxen som kaninerna bor i. Det kommer nya djur hem i helgen. Jag ska åka på utställning i Tierp med några av mina kaniner o ska åka till Möklinta på samma dag o hämta gotlandskaniner som jag köpt in. En tjej som köpte kaniner av mig tidigare har inte tid o möjlighet att ha dem kvar. Så..... ja då får de väl flytta hit då:)

Ha en underbar dag o ut o ta vara på sista höstdagarna!?!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar