Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 29 april 2012

Underbar ledig söndag!

Tjenix!

Det är ju bra att vakna tidigt, man hinner mycket!

Efter en långprommis med hundarna blev det påtår på altanen i solen. Skööönt!

Har fixat med djuren idag, städat o rensat i växthuset o såå skönt att få det gjort.



Jag glömde att ta kort när solen sken, så det blev några bilder nu ikväll istället. Jag har rensat ur all kvickrot ur bäddarna o runt kanterna i växthuset. Ogräset mellan plattorna måste Mattias hjälpa mig med, för det orkar jag inte få upp.



När jag var ute o eldade o fixade kaninerna såg jag ett rådjur på åkern. När jag var i växthuset så var hon kvar! Bara alldeles utanför vår hage gick hon o åt o strosade omkring.



Märta låg o moffade lite o funderade nog om det var ett får på rymmen:)




När jag gått ur växthuset efter att ha lagt fiberduk över pellisarna som fick flytta ut idag, så gick rådjuret fortfarande kvar fast hon hade gått över diket till nästa åker.


Märta hade stenkoll på rådjuret! Skönt att dom inte har några tendenser att sticka på vilt. Nicke låg lite längre bort på gräsmattan o tuggade på en pinne han...

Nu är alla djur nattade o jag har eldat, så nu blir det en varm dusch o sen blir det sängen!

Har haft valpmysbesök både lördag o söndag o det är så himla trevligt!

I morgon är det en ny dag med nya möjligheter! :)

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar