Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 15 november 2012

Borta bra men hemma bäst!

Tjenixen!

Nu är vi äntligen hemma o jag går o njuuuter av vårt fina hem!

Svärmor har städat o pysslat o det är så himla fint över allt.
Djuren ser ut att vara så välmående o endast ett svinn när vi var borta. Det var hök f-n som var på besök o en av mina fina unghönor strök med:(
Men sånt händer mest varje höst o det var ju tur att jag inte sålde unghönorna som jag funderade ett tag.

Fåren o hästarna har det superbra o går ju på fri tillgång med hö. Tror jag ska ställa nästa höbal utanför staketet o fodra hästarna, för nu äter dom massor o är som tjocka bollar! Kaninerna hade till o med fått rent när jag var borta. Jag som störtade ut i morse för jag tänkte att jag måste göra rent åt dom! Men svärfar har gjort rent när jag var borta, så det var bara nån som jag mockade till, annars var allt så fint o städat.
Jag har allt världens bästa svärföräldrar jag! Tusen tack för att ni finns!!!

Har börjat plocka ur resveskorna o nu tog jag en liten kaffepaus. Solen skiner o det är +5 ute helt otroligt fint!

Visst saknar vi mormor o Carl o Florida, men vi hoppas vi ses i vår också åker vi nog dit nästa höst igen. Det är tufft att ha dem så långt bort, men det är inte helt fel att åka till Florida en gång per år heller. Tusen tack för allt bästa mor!


Vi var upp till Orlando o gick på Universal Studios Island of Adventure och spenderade en heldag där. Grabbarna hade det otroligt roligt och även jag o mamma njöt av allt fint som finns där. Sista dagarna hade jag problem med lederna o det är ju trist, men väderomslag känner jag av även när jag är på semester, inte så mycket att göra åt.

Nu har jag fått tid för operation, så jag ska in till Gävle nästa vecka "inför op" träff. Ska bli skönt att få det gjort, men det är himla trist att genomgå.... Det är ingen led denna gång o det är ju ialla fall bra, denna gång är det den här cystan jag har i halsen på sköldkörteln som ska bort. Har ju tömt den på vätska två gånger men den kommer tillbaka. Så nu ska dom operera..... Ja, ja orkar inte oroa mig för det utan tar det som det blir. Bättre att vara ovetandes istället att gå o oroa sig i onödan. Dom har ju fler medel att söva en med o det ska jag vara noga med att poängtera att dom allt får prova nåt annat denna gång, förra gången kräktes jag en hel dag efter op:(

Mattias har åkt för att hämta Nicke o jag går här med Fia i hälarna. Sally stannade hos farmor o farfar o Carro ska vi hämta ikväll. Mmmmmm vad jag saknat hundarna!

Nej, nu ska jag gå ut en sväng igen med Fia, såå härligt att vara hemma!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Välkomna hem! Antar att resan var givande o avkopplande!

    Hoppas operationen går bra!

    Kram från skendräktiga Bea och Eva

    SvaraRadera