Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 24 november 2012

Regntung lördag med mycket att göra...

God morgon!

Klockan är lite efter 8 men hästarna är ute, stallet mockat o klart o jag sitter med påtår. Skönt att ha allt klart, men nog vore det skönt att sova liiite längre än till bara efter kl.6 när det är lördag.

Fick nyss telefonsamtal och ikväll ska jag på galej!
Gulp!!!
VAD ska man ha på sig???
Antar att mina röda snickarbyxor o matchande röda gummistövlar inte gör nåt bra intryck på Uggla, Stenmark o grabbarna....? För ikväll blir det Ladies Nigth i Gävle!

Igår hade jag o Anna en jättetrevlig dag. Jag bakade en sockerkaka o gjorde en kaninpaj med mango o rödlök o sallad till.
När dom kom lade Anna ett åkerspår till Bärry o sen gick vi in o åt lunch. De gick spåret o sen åkte Anna till Ockelbo en sväng. Bärry o Nova fick stanna här. Nova är världens snällaste bebbe o sov i vagnen hela tiden o Bärry hölls sysselsatt av Fia o Nicke o Carro. Jag lade ett till kort åkerspår till honom innan jag gick in. Det låg liiite länge dock, typ 2 timmar... så hade han lekt o varit här hela dagen när dom gick det så då var han alldeles för trött stackars valpen:) Han gick o stoppade ner nosen bitvis o Anna kopplade loss så de gick o hittade leksaken på slutet. Han är superduktig den lilla vovven o jag är såååå avundsjuk! :)
Tack för en jättetrevlig dag!

När dom åkt gick jag en prommis med hundarna ner till gula huset. Carro hade fullt med energi men Fia o Nicke var nog rätt nöjda efter att ha lekt med Bärry hela dagen.

Nej, nu ska jag ut o ordna med djuren inför allt idag, Emil har hockeyträning 10,15 -12,30 och sen blir det kort om tid innan jag ska iväg....


Ha en underbar dag!

Kram Erica

1 kommentar:

  1. Halloj !!

    Ni kör väl inte slut på stackarn :-))

    Trevlig helg
    Kram / Carina

    SvaraRadera