Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 27 november 2012

Tillbaka!

Tjenixen!

Igår morse skjutsade Mattias in mig till sjuhuset i Gävle till 7,30. Jag blev inlagd o som skönt var fick jag komma in till op kl.8,30 så jag slapp en lång väntan.
Sköterskorna var fantastiska o narkospersonalen supergulliga o trevliga. Sånt värmer för det är ju jäkligt jobbigt att vara så utlämnad. Fick ligga nere på uppvaket ända till kl.15. Dom var rädda för blödningar i halsen för det är ju känsligt område att operera i. Nu är cystorna, ja det var två! och högra sköldkörteln borta.
Skönt att få det gjort!
Ska ta prover om 4v o se om jag behöver medicinering osv. när ena körteln är borta. Idag fick jag äta, men jag vill bara ha flytande o lättsväljd mat för annars gör det för ont i halsen.
Får hålla mig lugn o inte ta i o lyfta på två veckor, men annars får jag ut o gå o så och det är ju himla skönt.

I söndags var jag o Anna o lilla Nova o vovven Bärry ner till Anita o köpte mina gestrikefår. Jättefina o trevliga djur! Är verkligen glad att jag fick kontakt med henne om dessa får. Hon är ju den som räddade ursprungsbesättningen från Mörtebo. En tacka som jag köpte har Mörtebofåren i 4-5 led o det känns extra roligt. Vacker ull o trevliga är dom. Baggen Ato är såå ståtlig med fina horn. Ska bli jättemysigt att få lära känna dom!

Nej, nu ska jag vila. Är inte så tuff när man är nyopererad....

Fick blombud idag o det var Kurt o Siw som skickat en såå vacker bukett! Det värmde verkligen!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Skönt att ha det gjort!
    Sköt om dig och ta det lugnt nu!

    Kram/Eva o Bea

    SvaraRadera