Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 18 mars 2013

Mycket nu....

Tjenixen!

Nu har det varit mycket några dagar o har inte haft tid o ork att skriva.

Fredagen hade vi begravning för min farmor Stina som somnade in 91 år gammal. En fin ceremoni o mkt trevligt att få träffa alla efter på fikat. Mina kusiner bor ju långt norrut i Luleå o Umeå o de andra kusinerna neråt Stockholm. Alla har familjer o det är sällan (läs aldrig..) vi ses.

Efter begravningen var jag trött o slut när jag rullade hemöver.

Lördagen kom Anna, Nova o Bärry på besök. Vi fikade o sen gick vi en promenad i skoterleden så Bärry o Carro fick busa av sig. Blev turen till "Åbergsåkern" på 4 km. Det var en supertrevlig förmiddag!



 Carro o Bärry har race i snön:)



På em. gick jag en till sväng o hade då alla fyra med. De var tossiga som tusan o sprang som tokar:)
Carro var rätt nöjd för hon hade ju redan busat av sig med Bärry-bus.





Några av vaktlarna i ett hörn i "Sviten"




Söndagen var det också strålande vackert ute. Det har varit helt otroligt fina dagar med klarblå himmel, men kallt som f-n! Nätterna kryper det ner mot -16-19 och det är FÖR kallt:(
Nu ska det fortsätta vara kallt veckan ut o i morgon o övermorgon ska det snöa...

JAG VILL HA VÅR!!!!!!!


På jobbet trivs jag trots kylan. Det är så enormt roligt att få göra det jag gör på arbetstid. Nu är vaktlarna inkvarterade i sviten på Högbo:)
Jäklar vad fint dom har det!
Har ett 60-tal vaktelägg i äggkläckaren här hemma, så förhoppningsvis blir det fler vaktlar framöver.
Jag har ju löpankor o hedemorahöns samt kaniner o getter på jobbet också. Ska nog testa valla löpankorna lite med Carro i vår. Tror jag ska smuggla med Bärry också:)
Anna har sagt att jag gärna får ta med honom, så jag ska nog prova. Är rädd att det ska bli nåt fel när det inte är min egen hund, men han är superhärlig att jobba med. Så vi ser fram mot barmark!

Nej, nu ska jag ut o elda lite till o sen blir det en het dusch efter hästarna fått komma in. Är så stel i ryggen o det går upp i huvudet som lite migränkänning. Misstänker att det är nån låsning i ryggen:(
Hoppas en het dusch o spikmattan gör susen!

Ha det gott!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar