Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 1 mars 2013

Fredag!

Tjenixen!

Idag går hjärnan på högvarv för att få ihop logistiken till i morgon!

Två kaniner ska med till Borlänge för de säljs vidare till andra genbanker. Även hönsen ska med o jag ska möta upp en familj som köper mina hedemorahöns. Trist, men jag måste dra ner någon stans nu när jag jobbar heldagar i Högbo. Så det blev hönsen som drog kortaste strået. Dessutom har jag ju en flock hedemorahöns på jobbet, så det får bli så.

Det är Lands Utställning för kaniner i Borlänge i morgon så jag ska åka dit o titta. Vi har årsmöte i Svensk Päls föreningen samtidigt.
På vägen hem ska jag till en tjej o köpa vaktlar till Högbo. Det byggs ett nytt hus för vaktlarna där och jag är ansvarig för det o nu ska djur osv. börja köpas in. Spännande!!!

Blir lite bakning idag tror jag.
Emil ska till Rönnåsen o åka skidor o Isac o Jocke ska ner till byn på marknad. Det är töväder, blåser som f-n och svinhalt här ute på gården:(

Det är så isigt så jag vågade inte ta in hästarna igår kväll. Dom är ju oskodda o med denna isiga gårdsplan i lutning så var jag rädd för att dom ska gå omkull. Ska ut o pyssla om dom i hagen nu.

Tack o lov är pappa piggare o hemma från sjukhuset. Men då har mamma blivit sjuk:(
Känns såå jobbigt att hon är så långt bort. Men våra tankar är hos dig mamma, krya på dig nu!!!

Ha en underbar dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. GRATTIS kära Erica till drömjobbet!! Vad kul! Du är verkligen som klippt och skuren för just det jobbet! Så glad för din skull!! KRAMAR

    SvaraRadera