Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 7 mars 2013

Toppendag!

Tjenix!

Jaaaa, än är inte dagen slut, men vilken toppendag! Runt 0 ute o strålande solsken!

Skjutsade grabbarna till skolan i morse. Sen pyssel i stallet. Gick en liten kort sväng med vovvarna o kom på att jag borde ha koppel med så jag gick hem o hämtade dem.
När jag var nere i hallen tänkte jag att jag lika gärna kunde göra en bulldeg som fick jäsa medan vi gick. Sagt o gjort, upp o fixade den!

SEN blev det en underbar tur med hundarna ner till åkern o så skoterleden till "Åbergsåkern" och vände. Såå skönt ute!
Turen blir ca 4 km och det är alldeles perfekt både för mig o de 4-benta galningarna.




Perfekt i skoterspåret o strålande solsken!
 
 
Hemma igen så var degen klar att bakas ut.
 



Kom på att det var otroligt länge sedan jag bakade kanelsnurror. Såna bakade jag alltid förr! Nu blev det ett gäng sådana igen:)
Grabbarna blir nog glada när dom kommer hem snart för då ska vi fika!

Nu är jag trött o det blir lugnt resten av dagen. Men när jag har en "bra" dag vill jag passa på och göra så mycket som möjligt!

Man måste ta vara på dagen, man vet aldrig hur morgondagen ser ut.

Extra Krya på dig Kram till mamma!!!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar