Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 7 mars 2013

Torsdag morgon

Tjenixen!

Måndag o tisdag jobbade jag på Högbo Bruk. Helt underbart roligt o så vacker miljö. Att få göra det man älskar på arbetstid, ja det är få förunnat o jag är så otroligt glad!






Vi startar i Fårhuset o det innebär att utfodra hungriga tackor med hösilage o ge kraftfoder och även ge några flasklamm deras frukost.
Det är denna lilla som kallas "Ekorren" han är trillingfödd o syskonen är större så han får äta flaska om han vill för att hänga med i vikt. Sen har vi trillingar vars mamma tyvärr dog så de får alla flaska,  barnnappflaskor görs morgon o kväll till dem.








Efter fårhuset ska de i fähuset få sitt.

Vi hade dåligt med grenar till getterna o kaninerna så våra arbetskamrater kom med ett nytt lass fina gran o tallgrenar. Helt underbart!
Killen som drar vagnen heter Rino o är en av två fyrbenta arbetskamrater av nordsvensk häst. Hoppas man kan få tigga skjuts runt bruket nån gång med dem!

I fähuset bor ett gäng kaniner, löpankor o hedemorahöns o på baksidan i hagen huserar getterna. På fredag ska jag sköta allt själv o då har jag nog fullt upp. Men så himla roligt så jag längtar!
Trött o slut är jag efter jobbet, men ändå så fylld med energi för jag njuter av mitt jobb med dessa djur o toppen arbetskamrater.

Igår var jag upp till Anna o fikade o så tränade vi lite kort med Carro o Bärry. Det blåste storm så det var inte så skönt ute. Men solen strålade o det var otroligt vackert ute.

När jag var vi Anna så ringde Maria. Så efter Anna åkte jag till Maria o fick lunch. Hade en toppentrevlig förmiddag!
När jag kom hem blev det en kort tur med alla hundar i blåsvädret. Kändes i min kropp också, så himla ont o stel.

Idag är det strålande vackert o -7 nu när klockan är innan 7. Verkar bli en härlig dag! Ska ta mina fyrbenta vänner o gå en långprommis idag, skoterspåren är nog perfekta.

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar