Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 11 januari 2010

Måndag med rutiner -äntligen:)

Japp, ny vecka -nya tag! Det är härligt med jullov för grabbarna, men det är skönt när det blir lite mer ordning på rutinerna. Vardagslunken är skön tycker jag, då får jag lite tid att vila på förmiddagarna när grabbarna är i skolan:) Lite orolig är jag just nu. Isac hade nämligen ramlat i stugan i Idre o slagit ur en fjärdedel av ena framtanden o hörnet på den andra. Jag ringde tandläkaren direkt när dom öppnade i morse o han fick tid nu 14,05. Mattias har åkt för att hämta dom vid skolan o skjutsa till tandläkaren. Hoppas det går att fixa till o att han inte får missfärgade tänder osv. Usch, tankarna vimsar iväg o man är rädd för det värsta... Men det blir nog bra när dom får laga till det. Hoppas jag! Själv har jag varit till frissan idag. Blekte slingor o klippte lite. Skönt att vara lite fin sen när man ska in på sjukhuset. Ville ha slingor för att få mer stadga i håret så det blir lättskött. Efter operationen får man väl ta Mattias till hjälp för att tvätta sig osv. då vill man ha håret så det är hyfsat utan att man behöver göra något..... Undrar hur länge man blir konvalecent... Men jag ska in på torsdag o få all info. inför operationen, så då talar dom väl om hur länge man blir inlagd o hur lång tid det tar innan det har läkt ihop hyfsat. Värken efteråt är jag inte ett dugg rädd eller orolig för. Sån värk jag har nu så kan det bara bli bättre... Och det är en annan värk när man läker, inte denna hemska, påfrestande enerverande gnolvärk som gör en såå trött. Vissa dagar är jag så trött så man är nära tårarna bara nån säger nåt "fel", blir så känslig o sårbar. Fast det inte är illa menat, så tar man åt sig på något konstigt sätt. Usch ja. Men jag blir "back in buisness" snart:) Nix, nu ska jag gå o titta om hönorna har gjort sitt jobb. Ialla fall är det mer fart på tupparna nu. Dom tar sig en snabbis så fort dom får tag i en höna. Favoriten är Hilma. Stackarn, hon ser alldeles luggsliten ut på ryggen... Vi ska ju ta bort gammeltuppen, men han är ju så vacker o snäll så jag har svårt att ta beslutet. Men det måste bli innan jag ska in på operation har jag tänkt. Sen kan jag spara lite ägg efter blommehönorna. Då blir det renrasiga blommekycklingar. Tänkte lägga under nån av dv.kochin hönorna lite ägg i mars eller så. Så det blir vårkycklingar. Skulle vilja ha tag på några Isbar ägg också. Det är så vackert med gröna ägg. Hemskt gärna gråblå Isbar om nån har. Det finns visst både svarta, spättade o gråblå. De spättade är också fina. Ja, jag ÄR velig, det finns såå många fina hönsraser jag skulle vilja ha! :) Ha en riktigt bra dag! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar