Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 20 januari 2010

Onsdag fm.

Indiankrasse: Gleaming Mahogany
Doftklint: Sweet sultan
Blomma för dagen: Crimson Rambler
Tjenix!
Har precis varit ut med Emil till bussen. Tänk att hundarna o speciellt Sally blir helgalen när hon får följa med. Vet inte varför den lilla promenaden är så himla rolig? Det är kanske 300 m ut till Bladmursvägen där skolbussen kommer på morgonen o dessutom får hundarna gå i koppel sista biten. Sally blir alldeles till sig när jag tar fram kopplet o ska gå till bussen -Tokfia!
Isac får vara hemma idag också, han är fortf. lite klen efter sprutan.
Själv ska jag inte göra något speciellt. Har tid för massage hos Lena på em. Annars blir det väl att pyssla det dagliga med djuren o ta en lite prommis senare. Ska sätta upp kompostgaller o dela av i hönshuset. Har hittat en dv.kochin tupp. Är han fin så får han flytta hit. Då får mina två dv.kochin tjejer en egen fästman. Blommetuppen är för stor för dessa små nätta tjejer, så dom ska få en egen avdelning i hönshuset o en egen fästman. Hoppas nu att han är fin!
Nu har mina fröpåsar kommit hem från Odla.nu. Åh, man får ju vårkänslor när fröpåsarna dimper ner! Bara jag kommer hem från operationen så ska jag planera för frösådder o sticklingar. Måste köpa lite pelargonsticklingar. För tyvärr är det många av pellisarna som gett upp under vintern. Vet inte om de fått för mycket vatten, lite ljus eller vad det är för fel.
Trist är det ialla fall när de inte överlever. Å andra sidan har man ju möjlighet att prova nåt nytt istället. För man kan ju inte ha hur många sorter som helst. Tyvärr.
Nix pix. Nu ska jag göra lite nytta:)
Ha en riktigt bra dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar