Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 19 januari 2010

Tisdag den 19/1

Go förmiddag!
Fick ett trevligt samtal i går. Det var Eva som ringde o pratade hund och såklart mest om Älvsbyns okrönte drottning Bea :) En bild på henne med gosedjur.
Det värmer när ni trivs så bra med era Sallyvalpar!
Valparna växer så det knakar o börjar snart ömsa tänder. Tänk på att ni har lite tuggben för dom att sysselsätta sina gaddar med. Om ni inte är rädd för att dom kliar tänderna mot andra attiraljer förstås:)
Vägde Sally igår och hon väger ca 5,3 kg. Teo väger 4,6 kg o Bea 3,85 kg.
Nu börjar de flesta byta ut valpfodret mot annat foder. Skrev till Marie om vad jag tycker om Hills..:-) Men jag måste ju tillägga att det var när jag gav det till Maja, en helt annan typ av hund. Det viktigaste är att ni håller koll på vikten så de inte går upp för fort i vikt. De ska helst växa lagomt i takt. Ni ser själva bäst o känner era hundar bäst, så håll koll på hur mycket dom äter o att avföring ser bra ut (fast o fin). Dom ska också "se friska ut" dvs. lyster i päls o fin svärta i mungipor o nos. Det finns såå många foder på marknaden o alla ger olika råd om vad som är bäst. Jag har provat väldigt många olika foder o arbetstränade där vi sålde enorma mängder foder.
Ni måste följa era egna värderingar o det som känns bäst för er o eran hund! Det som avgjort att vi ger våra hundar Doggy är kvalitét, (svenskproducerat med svenska råvaror) samt priset. Vi hade ju två rottisar ett tag o då är priset en viktig anledning. Vi har varit nöjd med Doggy o därför blir det att man fortsätter. Har man bara en JR så spelar det ingen större roll vad det kostar, då foderåtgången är väldigt liten.
Ja, det var en lång berättelse om mina underbara valpar. Men jag är väldigt stolt över dessa småttingar! Alla är så harmoniska o fina i temperamentet, det känns helt otroligt bra. Jag parade ju Sally med Chefen med i första hand deras underbara temperament i åtanke. Sen att Chefen är en underbart vacker hund är ju bara ett +!
Idag är Isac hemma från skolan. Han var inge pigg i morse. Dom fick sina andra sprutor med Svininfluensa igår o när jag ringde o sjukanmälde honom så sa läraren att många var dåliga idag o hemma med feber. Ua, hoppas det går över fort!
Själv är jag seg i kroppen o knackig i lederna idag. Men jag har gjort en vetebröd deg. Vill gärna ha nån påse med bullar i frysen. Det är ju bara en vecka till operation. Gud vad skönt det ska bli att få det gjort!!!
Snälla grannen Ann-Sofie erbjöd sig att hjälpa till med djuren om det kniper när jag är nyopererad. Man blir ju så rörd av såna erbjudanden. Även Katarina vet jag ställer upp om det är nåt som kniper med djur eller barn. Det känns verkligen fint med såna underbara vänner omkring en.
Nix pix, nu ska jag gå ut o se till kaninerna innan jag bakar ut degen. Kanske Frazze ska få dejta idag igen... Inte för att han tar sitt jobb på allvar direkt. Försökte få till det med Agnez samtidigt som han mumsade hö.... :) Han är för härlig den kaninen, helt underbart coolt temperament.
Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar