Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 21 januari 2010

Torsdag

God morgon!
Har fått iväg grabbarna till skolan o tvättat håret. Hade tänkt åka in till Valbo o IKEA, men nu är jag helt slut o det värker så f-b i axeln.... :(
Man blir så ledsen. Men om jag vilar en timme hoppas jag att jag orkar åka sen. Jag vill in o köpa en kruka. Den jag var så glad över att jag fyndade på rea är i krasch. Isac råkade putta Emil så han ramlade in i krukan, så nu är den i bitar. Blev så besviken, men hoppas hitta en ny eller nåt liknande ialla fall. Behöver ju en stor kruka till växthuset i vår.
Fick klart i hönshuset igår. Har en vägg som jag kan sätta upp o dela av, bara att haspa i väggen. Sen spikade jag fast två kompostgaller som tak, sen två kompostgaller för att fortsätta väggen under de andra hönsens bajsbord (där var det förberett så bara att hänga upp dessa). Då har dv.kochina ca 2,5 kvm eget boende. Satte upp en pinne o ströade med nytt spån. Blev jätte bra! Det mindre bra var att tuppen inte såg ut som jag hade tänkt mig:(
Han skulle vara grå o creme enl. annonsen, men på bilden är han mer svart o gul -Besviken! Så jag tror jag letar vidare efter en färgren blå. Det är det jag egentligen vill ha. Vill inte skaffa en tupp "bara för att" utan den ska ju bo här i många år. Synd.
Steffi o Maryann var hit o hälsade på i går. Det är så himla roligt att få träffa mina valpar med jämna mellanrum o se dom växa på sig. Steffi vägde ca 3 kg om jag minns rätt. Hon är som en iller, liten pigg o kvick o bara superglad. Helt underbar! Jösses vad dom lekte, mina hundar var helslut efter hon åkt. Antar att det var en nöjd Steffi också. Fick en otroligt fin bukett tulpaner av Maryanne -Tusen Tack snälla du! Lägger in en bild så ni får se vad fin den är.
Nix, nu ska jag dricka lite kaffe o vila så jag kanske orkar åka in till Valbo en sväng sen.
Förresten så vann jag budgivning på Tradera. Nu har jag köpt en Furminator att prova till Sallys päls. Har bara hört gott om denna till terriers, så nu ska jag prova när Sally ska fälla.
Ha en bra dag!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. En "sån" har jag till Hope & Jonna. De märks skillnad inne på golvet när man borstar/kammar dem med den. Hoppas du kommer in till IKEA. Om du vill kom förbi mig på hemvägen. Liz och Minna kommer med sina älsklingar. Få se hur de går med Hope och luna nu, när Hope snart ska löpa.............

    SvaraRadera
  2. Duktig du är med hönshuset!
    Jag måste göra ett eget krypin till Isbarhönsen = )
    Har ju en höna och två tuppar!

    Så himla fina!

    Naturligtvis ska jag bara ha en tupp kvar och skaffa fler isbarhönor istället = 0 )))

    Kram Lena

    SvaraRadera