Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 2 januari 2010

Nu räcker det!!!

Fy attans vad mycket snö det har kommit:( Nu räcker det för i år!!!
I morse var det -10 och det måste ha kommit nästan 2 dm sen vi var ute o skottade i går em. Jag gillar vita vintrar, men nån måtta får det allt vara.
Stackars Mattias jobbar fm. och måste skotta när han kommer hem, det lär ta honom flera timmar innan hela gården o vägen är skottad... Jag har skottat lite runt bilarna, men jag är så himla dålig i axeln så det gör det svårt att skotta, trots lätt snö.
Skulle vilja mocka ur kaninburarna ute också.. men det lär vänta tills det blir mildare väder ute. Usch, märks det att jag är less på vinter nu?
Ska nog börja packa lite o förbereda inför resan till Idre på torsdag. Det ska bli jätteroligt att få komma iväg på semester hela familjen. Men det är också mycket att förbereda så det funkar med djuren när jag är borta.
Tur att Tese o Ann-Sofie är snälla o ställer upp o hjälper till!
Nix, tror jag måste ha en kopp kaffe.
Ha det gott i ovädret!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya året!
    Ja nu får det räcka med all snön :)
    Kram!

    SvaraRadera