Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 18 maj 2011

En bild säger mer än tusen ord.....

Hm, bilderna läggs i tvärtom-ordning.
Men jag är så glad för jag fick vara med på Irmas fölning igår. Vi åkte hemifrån strax efter kl.8 nästan ner till Stockholm för att hämta nya bilen. Därifrån åkte vi till Uppsala o satt o pratade en stund innan jag for vidare till Malmköping för att hämta kyckling. Kom hem när klockan var ca 18,20 o gick in o kollade kycklingarna o när jag kom ut ur hönshuset så såg jag att Irma lagt sig ner. Såg då att fostersäcken kom ut så jag sprang in o bytte jacka o hämtade kameran.
Allt gick som det skulle, kunde inte gå bättre. Är bara såå glad över att allt gick bra o att jag fick vara med var helt enormt.
Min väninna Susannes vår o fölningar har varit jättejobbig, så jag var orolig över detta med fölningen. Men det känns som att jag vunnit högsta vinsten: Allt gick bra o Irma fick ett brunt stoföl. Född 18,37 den 17 maj. Pappa heter Zeb
Nu blir det namngrubbling:)
Förslag som jag tänkt hittils: Norma -anknytning till Norges nationaldag
Lykke Li -för att jag blev så lycklig när jag fick följa allt
Maila gärna fler förslag!!!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Majblomma är väl ett fint namn,eller bara Lycka.Och andra sidan är hon brun som en björn,så kanske Brumma kan passa ; )

    /Erika

    SvaraRadera
  2. Norma tycker ju jag är ett kanon namn men det är väl bara för att min lilla tjej heter så :0)
    annars är ju Tussilago , Mynta och Nallemaja söta namn på en lite fölis tjej

    SvaraRadera