Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 20 maj 2011

Fredag!

God morgon!
Sitter o plickar lite o ska snart gå ut igen o släppa ut Irma o Norma. Tror fölet får heta Norma, finns inte många shettisar som heter så i stamboken o det har anknytning till Norges nationaldag o Irma.
Var ut o gav Irma kraftfoder för en timme sen, så nu är det dax för dom att få komma ut snart.
Grabbarna har åkt till skolan o jag sitter här o ska ta mig en kopp kaffe så maskineriet startar igång. Känner av lederna o det gör mig trött o orkeslös. Inte roligt alls:(
Har kännt av vänster axel o knä ett tag nu. Inte roligt för jag vill spåra o träna på med Carro o Märta. Har anmält mig o Carro till tävling o vill ju lägga lite träning nu så vi är i gång ordentligt inför den. Men ett kort spår o uppletande ska jag väl orka hoppas jag.
Annars knallar det på här hemma. En till tacka har rymmarfasoner för sig. Igår kom dock elnäten så jag ska hämta ut dom idag när Mattias kommer hem. Det är enormt jobbigt med rymmartackor. Våra får går ju utmed en rätt trafikerad grusväg. Vill ju inte att nån gör illa sig för att dom väjer för nåt får heller. Men annars blir det samma för henne som för den andra tackan... -frysen. Låter hårt o kallhjärtat, men tro mig det är inga lätta beslut. Känslomässigt är det alltid jobbigt när det är friska djur. Men ska vi kunna ha får är det beslut jag måste ta. Tyvärr.
Kycklingarna växer o är pigga. Likaså har dv.hönsen kommit sig till rätta o verkar trivas. Dom är jättesöta små fåglar som vi gillar allihopa. Blir nog min favoritras med dv.kochin.
Nej, nu ska jag släppa ut hästarna innan det blir lite kaffe så jag piggar på mig. Sen spårskogen nästa!
Ha en fin dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar